'Πέρα από ένα κρίσιμο σημείο εντός ενός πεπερασμένου χώρου, η ελευθερία περιορίζεται όσο ευημερούν οι αριθμοί. [...] Το ερώτημα στην περίπτωση των ανθρώπων δεν είναι πόσοι μπορούν να επιζήσουν σ’ ένα σύστημα, αλλά τι είδους επιβίωση είναι δυνατή για όσους επιζήσουν.'

Φρανκ Χέμπερτ, Dune, μτφρ. Ορέστης Μανούσος, εκδ. Anubis

  'Τα πρότυπα του μαθηματικού, όπως του ζωγράφου ή του ποιητή, πρέπει να είναι πολύ όμορφα. Οι ιδέες, όπως τα χρώματα ή οι λέξεις, πρέπει να δένουν μεταξύ τους αρμονικά. Η ομορφιά αποτελεί τον πρώτο έλεγχο: δεν υπάρχει μόνιμο μέρος στον κόσμο για τα άσχημα μαθηματικά.'

G. H. Hardy, H Απολογία ενός Μαθηματικού, μτφρ. Δημήτρης Καραγιαννάκης & Μιχάλης Λάμπρου, εκδ. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
  'Είναι παράξενο να μεγαλώνει ένα μόνο στάχυ σιταριού σ’ ένα μεγάλο χωράφι κι ένας μόνο κόσμος μέσα στο άπειρο.'

Μητρόδωρος από τη Χίο, μαθητής του Δημόκριτου

Foteini Traka’s
  'Αν, [...], η ηδονή και η αγνότητα δεν συμβαδίζουν, οφείλεται αποκλειστικά στο ότι είμαστε ανίκανοι ν’ ανασηκώσουμε, μπροστά σ’ όλους τα ρούχα μιας όμορφης γυναίκας με τόση ευπρέπεια όση θα βάζαμε για να σκίσουμε τα πέπλα όπου τυλίγεται η ευγενική ψυχή της και να γευτούμε, χωρίς συστολή, τις απολαύσεις των μεταφυσικών θελγήτρων της.'

Ε.Τ.Α. Χόφμαν, Αδελφή Μόνικα, εκδ. Printa

  'Τα πάντα συγκοινωνούν, τα πάντα συνηπάρχουν, χάνουν μορφή και ιδιαιτερότητα· επιστρέφουν στην αρχική τους μάζα. Ο τελεγραφικός θάνατος προκαλεί την αναγέννηση, ο εμετός την όρεξη, το όργιο -στείρο αφ' αυτού- τη γονιμότητα της μάνας και της γης. Η Γιορτή αποτελεί επιστροφή σε μια μακρινή και αδιαφοροποίητη κατάσταση, προγενετική και προκοινωνιακή, ας πούμε. Επιστροφή που είναι και αρχή, σύμφωνα με την εγγενή στα κοινωνικά γεγονότα διαλεκτική.'

Οκτάβιο Παζ, Ο Λαβύρινθος της Μοναξιάς, μτφρ. Ντιάνα Μπομπόλου, εκδ. Αλεξάνδρεια
Dance (Falling School Girls) (2009) - John Ryan Solis

  'Δεν ξέρω ποιος με έφερε στον κόσμο, ούτε τι είναι ο κόσμος, ούτε τις εγώ ειμί, έχω φοβερή άγνοια για τα πάντα,δεν ξέρω τι είναι το σώμα μου, οι αισθήσεις μου, η ψυχή μου κι αυτό το τμήμα του Eγώ μου που σκέπτεται τα όσα λέγω, που αναλογίζεται τα πάντα και τον εαυτό του, και τα γνωρίζει όχι περισσότερο από ό,τι τα υπόλοιπα. Bλέπω τις τρομακτικές διαστάσεις του διαστήματος που με περιβάλλει και βρίσκομαι δεμένος σε μια γωνιά αυτής της απεραντοσύνης, χωρίς να γνωρίζω γιατί είμαι εδώ και όχι αλλού, ούτε γιατί ο λίγος χρόνος που μου δόθηκε να ζήσω ορίστηκε σε ετούτο και όχι σε κάποιο άλλο χρονικό σημείο μέσα σε ολόκληρη την αιωνιότητα που προηγήθηκε από μένα και σε ολόκληρη εκείνη που θα με ακολουθήσει. Δε βλέπω ολούθε πάρεξ απεραντοσύνη, που με περικλείει σαν απειροελάχιστο άτομο και σαν σκιά που διαρκεί μονάχα μια στιγμή χωρίς επιστροφή. Tο μόνο που ξέρω είναι ότι πρέπει να πεθάνω σε λίγο, αλλα αυτό που κυρίως αγνοώ είναι ο ίδιος ο θάνατος, που δεν μπορώ να αποφύγω.'

Μπλεζ Πασκάλ, Σκέψεις, μτφρ. Κωστής Παπαγιώργης, εκδ. Καστανιώτη
Pierre Louÿs' (model: Marie de Hérédia)

  'Η πορνογραφία είναι η καθαρή και απλή περιγραφή των σαρκικών απολαύσεων, ενώ ο ερωτισμός είναι η ίδια περιγραφή ανατιμημένη σε συνάρτηση με μια ιδέα περί έρωτος ή κοινωνικής ζωής.'

Σαράν Αλεξαντριάν, Ιστορία της Ερωτικής Λογοτεχνίας, μτφρ. Νέλλη Κούτση & Ιάκωβος Μαντάς, εκδ. Τραυλός
Lamento della Ninfa III (1972) - Albín Brunovský

  'Μέχρι εκεί όπου οι προτάσεις των μαθηματικών αναφέρονται στην πραγματικότητα, δεν είναι συγκεκριμένες· και μέχρι εκεί όπου είναι συγκεκριμένες δεν αναφέρονται στην πραγματικότητα.'

Άλμπερτ Αϊνστάιν, Αιθέρας, Γεωμετρία και Εμπειρία, μτφρ. Θάνος Χριστακόπουλος, εκδ. Βάνιας
Αlphonce Ιnnue's

  'Όλα είναι διπλά. Κάθε πράγμα έχει δύο πόλους, όλα έχουν δύο άκρες. Όμοιο και ανόμοιο έχουν την ίδια σημασία. Οι αντίθετοι πόλοι έχουν την ίδια σημασία. Οι αντίθετοι πόλοι έχουν την ίδια φύση, αλλά διαφέρουν στο βαθμό. Τ' άκρα αγγίζονται. Όλες οι αλήθειες δεν είναι παρά μισές αλήθειες. Όλα τα παράδοξα μπορούν να συμφιλιωθούν.'

από το Κυμβάλειο: Η Ερμητική Επιστήμη: Τρεις Μύστες, μτφρ. Γεώργιος Α. Πλάνας, εκδ. Νέα Ακρόπολη

'André Breton: Τι είναι η ψυχή;
Jean Genbach: Δεν είμαι σίγουρος για το αν μπορεί να ερωτηθεί αυτό.
Max Morise: [...] Με ποιόν τρόπο είναι η έννοια της ψυχής ανώτερη εκείνων του μυαλού και του σώματος, ή του μυαλού έστω;
Jean Genbach: Επειδή κατανοώ μέσω του μυαλού, ενώ η ψυχή είναι φυσικό, ψυχικό, συναισθηματικό, πλήρες μέρος του εαυτού μου, το οποίο συχνά μου παρουσιάζει όλα όσα είναι μυστηριώδη και άγνωστα. Η απλή κατανόηση δεν μου παρέχει περισσότερη ικανοποίηση.'

από το Οι Σουρεαλιστές Συζητούν για το Σεξ, μτφρ. Νίκος Τσαπαρής, εκδ. Περίπλους
from Julia Leigh' s Sleeping Beauty (2011)