'Γιατί νομίζεις ότι ορισμένα πράγματα είναι τόσο πολύ ξεκάθαρα για σένα;

Δε θέλω να μιλήσω άλλο για μένα, ίσως έχω ήδη πει πάρα πολλά. Όλοι γνωρίζουμε πως πληρώνω ακριβά, σε προσωπικό επίπεδο, τις εμπειρίες μου. Όμως υπάρχουν επίσης τα βιβλία μου και οι ταινίες μου. Ίσως τελικά, να είμαι εγώ αυτός που κάνει λάθος, αλλά επιμένω να λέω ότι βρισκόμαστε όλοι σε κίνδυνο.
Παζολίνι, εάν βλέπεις έτσι τη ζωή -δεν ξέρω κατά πόσο μου επιτρέπεις να σου θέσω αυτή την ερώτηση-, πώς νομίζεις ότι θα αποφύγεις τον κίνδυνο και το ρίσκο;

Βράδιασε και ο Παζολίνι δεν είχε ανάψει το φως, οπότε ήταν δύσκολο να κρατάω σημειώσεις. Κοιτάξαμε μαζί τις σημειώσεις μου· έπειτα, μου ζήτησε να του αφήσω ερωτήσεις. «Υπάρχουν κάποια σημεία που μου φαίνονται παραπάνω από όσο θα ήθελα απόλυτος. Άσε με να τους ξαναρίξω μια ματιάμ να τα σκεφτώ. Δώσε μου χρόνο για να δω πώς θα το κλείσω, κάτι έχω στο νου μου για να απαντήσω στην τελευταία σου ερώτηση. Μου είναι πιο εύκολο να γράφω παρά να μιλώ. Αύριο το πρωί θα προσθέσω κάποιες σημειώσεις και θα στις επιστρέψω». Την επομένη, ημέρα Κυριακή, το άψυχο σώμα του Πιερ Πάολο Παζολίνι βρισκόταν στο νεκροτομείο του αρχηγείου της αστυνομίας της Ρώμης.'


από το Πιερ Πάολο Παζολίνι: Η Συνέντευξη της Στοκχόλμης - Βρισκόμαστε Όλοι σε Κίνδυνο, μτφρ. Θανάσης Αποστόλου, εκδ. alloglotta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου